dimecres, 2 de desembre del 2009

Boi Ruiz partidari del copagament i la gestió publica- privada

ORIGEN: http://dempeus.nireblog.com/
http://dempeus.nireblog.com/post/2009/12/02/boi-ruiz-partidari-del-copagament-i-la-gestio-publico-privada

DEMPEUS per la salut pública
02/12/2009 GMT 1
Boi Ruiz partidari del copagament i la gestió público-privada
collectiu @ 20:23



Noves notícies de Boi Ruiz. Ja saben, el president de la Unió Catalana d’Hospitals, aquell senyor que fa dies deia coses com que per exemple potser caldria pagar el menjar als hospitals, el transport sanitari, els medicaments que et donen mentre estàs ingressat o ingressada, o fins i tot “el servei de bugaderia”...! (VilaWeb)

El mateix senyor Boi Ruiz que va tenir aquella expressió feliç de que “La barra lliure només s’ha de poder oferir a aquell que la pugui pagar”  (confonent segurament  una barra de bar a la “happy hour” amb la seva, de barra!).  El mateix Boi Ruiz del que ens recordaven fa temps en un editorial de Catalunyapress que corria pels despatxos per a “recordar el seu passat ugetista”,  en actuacions que provocaven un cert “pitorreo” i que portaven a que fins i tot l’anomenessin “el transvestit Ruiz”. (CatalunyaPress)

El mateix Boi Ruiz del que a  lamalla.cat  es diu textualment que podia estar implicat, presumptament, a un desviament de 460.000 euros destinats a cursos de formació, juntament amb tres ex-alts càrrecs de l’Hospital Esperit Sant de Santa Coloma de Gramenet i tres directius de la Unió Catalana d’Hospitals, encara que Boi Ruiz va poder explicar a Com-Ràdio que sobre les presumptes irregularitats, denunciades pel sindicat CATAC-CTS,  l’Hospital del Sant Esperit no va aportar la documentació necessària dels cursos de l’any 1996 i van haver de tornar 30 milions de pessetes, més de 180.000 €.  

El mateix Boi Ruiz que ens trobarà Dempeus per la salut pública, mentre ell s’apunta a la conxorxa de retallar els drets de la ciutadania a una atenció pública de qualitat, universal i garantida.


BOI RUIZ, DIRECTOR DE LA UNIÓN CATALANA DE HOSPITALES, EN EL CONGRESO DE LOS DIPUTADOS

“Propongo que el Pacto por la Sanidad recoja el copago, una subida de la financiación sanitaria y los modelos de gestión público-privado”
Defiende la desburocratización de los centros sanitarios y pide un modelo único de carrera profesional

Leire Sopuerta Biota. Madrid
El director de la Unión Catalana de Hospitales, Boi Ruiz i García, ha comparecido en la Subcomisión del Pacto por la Sanidad donde, según ha explicado a Redacción Médica, ha elaborado “propuestas técnicas que requieren una decisión política”. Entre las iniciativas transmitidas a los diputados destacan el aumento de la financiación sanitaria, la aplicación del copago y la defensa de los modelos de gestión que implican la colaboración público-privada.



Boi Ruiz i García.
El Pacto por la Sanidad, a su juicio, tiene que aparcar el debate de la gestión sanitaria. Ruiz ha defendido que los modelos de gestión que implican colaboración público-privada "no son buenos o malos por si mismos sino por sus resultados". De ahí que haya defendido la aplicación de estos modelos en las distintas comunidades autónomas.

La financiación ha sido otro de los asuntos tratados en la Subcomisión. Para Ruiz se debe fijar una subida mínima en los fondos destinados a materia sanitaria “independientemente de las circunstancias económicas del momento”. Para é, este crecimiento debe ser “inamovible” porque el presupuesto para sanidad “no puede quedarse igual”. Asimismo, ha pedido que toda nueva prestación sanitaria vaya acompañada de su presupuesto correspondiente.

Asimismo, el director de la Unión Catalana de Hospitales ha defendido la entrada del copago en el sistema sanitario como medida “disuasoria y recaudatoria”. Considera que la polémica surgida sobre este asunto es “ideológica” y basa su defensa en que “el sistema sanitario tiene suficiencia presupuestaria por lo que de algún lugar hay que sacar el dinero y de alguna manera hay que corregir el abuso que se hace de los servicios sanitarios”.

También ha solicitado un sistema de cálculo poblacional igual en todo el país y una distribución de recursos homogénea en las comunidades autónomas. La desburocratización de los centros sanitarios y la profesionalización “al máximo de la gestión” son otras de sus propuestas. Sobre esta última, Ruiz ha insistido en la importancia de aplicar mecanismos de gestión “útiles”, algo que “no significa privatizar”.

Sobre los profesionales sanitarios, ha comentado la necesidad de una carrera profesional única y la importancia de “desplegar” normas vigentes como la Ley de Cohesión y Calidad del Sistema Nacional de Salud, la Ley General de Sanidad y la Ley de Ordenación de las Profesiones Sanitarias.

Fuente: Redacción Médica             Visto en: CAS Madrid

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sisplau, encara que ho accepti preferiria que els comentaris no estiguin fets per usuaris "Anònims". Poseu almenys el nom i lloc de procedència al cos del vostre comentari. Sinó no seran acceptats.